В днешния динамичен начин на живот, формиран главно под въздействието на технологиите, няма аспект, който да не подлежи на промяна и модернизиране.
Поредният пример е свързан с традиционната ни представа за пътна помощ и услугите, свързани с нейното предоставяне. В редовете по-долу ще разгледаме най-новите технологични изменения в тази сфера, които я трансформират кардинално и я правят по-достъпна за крайния клиент.
Аутсорсинг компанията iQor успешно разработи виртуален асистент, който подобрява представянето на шофьори, които се нуждаят от помощ в стресови ситуации, изискващи комбинация от скорост, точност и съпричастност.
Данните от водачите и техните конкретни въпроси се събират с помощта на интерактивно гласово разпознаване и се препращат към специална платформа, която с помощта на специален алгоритъм обработва информацията и приоритизира случаите по зададени критерии.
В допълнение, софтуерът разполага с множество опции за самопомощ, състоящи се от поддържане на актуална база данни за различните модели автомобили и инструкции как да разпознаем съответната повреда и да я отстраним със собствени усилия.
Горното приложение е само един от примерите за софтуер, който може драстично да промени цялостната ни представа за пътната помощ като бавен, муден, скъп и неблагонадежден процес. Някои от основните плюсове вследствие на дигитализацията, които можем да споменем, са следните:
По-малко цялостно необходимо време за справяне с проблема;
Възможност за повече самостоятелност и опции да си помогнем единствено с налични ресурси;
По-евтино решение;
По-достъпна опция за различни групи потребители, особено за младите хора, които са свикнали да боравят с приложения;
Лесен за инсталиране и поддръжка софтуер, който подлежи на автоматично обновяване;
Възможност за стандартизиране и унифициране на база данни за повечето марки и модели автомобили, които са в движение;
Особено съвместима алтернатива с електромобилите, за които традиционната пътна помощ е една идея по-неподготвена.