Това може би са най-неразбираемите термини в автомобилния ремонт. Страшната дума, започваща с „д“. За повечето хора „диагностика“ означава „компютърна диагностика“, което ги води до разбираемо погрешно заключение, че въпросният компютър е нещото, което всъщност извършва диагностиката. За съжаление, не е толкова лесно.
Диагностиката всъщност е тестване и отстраняване на неизправности, защото точно това се извършва от един професионалист, когато работи, за да разбере какво не е наред с превозното ви средство. Техникът извършва диагностиката, компютърът е инструмент в неговата кутия с инструменти.
Годишните прегледи от вашия лекар ви поддържат в добро здраве, нали? Е, същото важи и за вашия автомобил – редовните диагностични тестове могат да открият проблеми с автомобила ви, преди да изискват скъп ремонт или по-лошо, да ви оставят отстрани на пътя след повреда. И докато много хора смятат, че компютърна авто диагностика е необходима само когато лампичката за проверка на двигателя светне, има много ползи от предприемането на проактивен подход към поддръжката на автомобила.
От всички технологични постижения в автомобилния сектор през десетилетията, един от най-полезните както за потребителите, така и за автомобилните техници е компютъризацията на компонентите на автомобила. Използвайки специализиран софтуер, инструментите за автомобилна диагностика бързо и точно насочват проблемните зони в двигателя на автомобила или другаде, благодарение на вградените процесори, микрочипове и сензори.
Диагностичните тестове могат да разкрият проблеми в двигателя, трансмисията, изпускателната система, спирачките и други основни компоненти на автомобила, както и проблеми с производителността на горивния инжектор, въздушния поток и охлаждащата течност, бобините за запалване и дросела.
Какви са предимствата на диагностичния тест на автомобила? Преди появата на диагностичните тестове на автомобили, идентифицирането на проблеми е отнемало време и е скъпо, особено като се има предвид, че собствениците на автомобили са довеждали колите си до механиците само след повреда или друга сериозна неизправност. Сега компютъризираните компоненти на автомобила могат да открият проблеми много преди да причинят повреда.